Layer 1

Sök

FAQ

PRE-ORDER

Med pre-order (förbeställning) har du möjlighet att köpa en produkt innan den är tillgänglig. Genom att förbeställa produkten reserverar du den och garanterar att du är bland de första som får produkten efter datumet för säljstart och då den är tillgänglig att köpa.

Beräknad leverans till kund är mars 2022. PS: Midlayer Fleece är förväntad i april 2022. Vi kommer att uppdatera dig om beräknad leveranstid och om det sker några ändringar.

Med pre-order förskottsbetalar du tills varorna är levererade. En förskottsbetalning är en betalning för varor som ännu inte har levererats. Vi kommer att hålla dig uppdaterad om leveranstiden och se till att du får besked tills du får din leverans.

Vi inser att det alltid finns en chans att du ändrar dig efter att du har gjort beställningen. Om så är fallet har du möjlighet att avbeställa beställningen innan den har skickats. När beställningen har skickats kommer det inte längre att vara möjligt att avbeställa den. Med det sagt kan du alltid skicka tillbaka oönskade produkter inom 14 dagar efter leverans. Du behöver bara kontakta vår kundtjänst så kommer de att hjälpa dig att skicka tillbaka produkterna.

Beställning & Betalning

Orderbekräftelsen skickas till den e-postadress du angivit direkt efter slutfört köp. Skulle din orderbekräftelse inte dyka upp är det viktigt att du kontaktar kundservice på telefon eller e-post. Du kan även dubbelkolla så att bekräftelsen inte hamnat i skräpposten eller liknande.

Du har alltid ångerrätt på 14 dagar från det att du mottagit dina varor när du handlar hos oss. Portot för retur bekostas av dig som konsument. Läs mer under "Hur returnerar jag en vara?".

Om du har valt att betala med faktura skickas den ut till din e-postadress i samband med leveransen. Om du ej fått din faktura så kan du gå in på Mitt Klarna (https://my.klarna.com) för att hämta den där. Har du ytterligare frågor rörande din faktura, kontakta då Klarnas kundservice för hjälp på 08-12012010, då dem har hand om samtliga våra betalningar.

Fullständiga köpvillkor kan du hitta här.
Läs gärna genom nödvändig information innan ni kontaktar oss.

Retur & reklamation

Vid en reklamation så behöver du kontakta kundtjänsten. Har du möjlighet så skicka en eller flera bilder på den skadade produkten till våran e-post: info@bearskin.se och ange att det är en reklamation samt beskriv problemet du upplevt med varan. Vi återkommer därefter med vidare instruktioner.

Om du handlat mot faktura är det bra om du antingen skjuter upp förfallodatumet själv via Mitt Klarna (https://my.klarna.com), eller om du pausar fakturan. Du kontaktar då Klarna via telefon på 08 - 120 120 10 så hjälper de dig med detta.

Så fort vi hanterar paketet så meddelar vi dig via din e-post du angivit i beställningen. Hanteringstiden kan variera, men räkna med ca 10 arbetsdagar.
Vi krediterar därefter betalningen hos klarna.

Du kan köpa en fraktsedel i vår webbshop här. Fraktsedeln skickas till dig via mail och hanteras som en vanlig order. Alla ordrar hanteras i turordning. 

Om ni önskar erhålla en fysisk fraktsedel skriver ni det i orderkommentaren. Vi skickar då fraktsedeln i ett brev. 

Fyll i retursedeln som kom i paketet, alternativt skriv ut den här och skicka med den i returen.  

Om du handlat mot faktura är det bra om du antingen skjuter upp förfallodatumet själv via Mitt Klarna (https://my.klarna.com), eller om du pausar fakturan. Du kontaktar då Klarna via telefon på 08 - 120 120 10 så hjälper de dig med detta. En kreditering sker därefter. 

När vi mottagit och behandlat din retur så skickar vi ny vara (ett byte är fraktfritt) eller krediterar din order hos Klarna vid återköp. 

Väljer du att själv ordna returfrakten måste det skickas som företagspaket.

Returen bör vara spårbar då du som kund är ansvarig för försändelsen.  Vid retur har du 14 dagar på dig att returnera en vara från dagen efter att du mottog paketet. 

Vi hämtar inte ut rekommenderade paket eller paket hos ombud.